Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ


Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΕΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΑΓΜΑ!
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΥΝΤΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗ
Παλεύοντας με τους φόβους μας, απελευθερώνουμε ενοχές και κατακλυζόμαστε από συναισθήματα που από τη ζύμωσή τους, βγαίνει μόνο ένα συμπέρασμα......ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ!
Ζώντας σε μια ατελή φύση, παίρνουμε ως δικαιολογία το λόγο αυτό για τις όποιες ατασθαλίες μας, για να εξιλεωθούμε για τις πράξεις μας, αλλά πολύ περισσότερο για τις σκέψεις μας, (για πολλοστή φορά) και δη αυτές που πολλές φορές δεν έχουμε πραγματοποιήσει.
Αλλά μόνο και μόνο που τις έχουμε ξανά και ξανά αναλύσει προς τρέψει του εγώ μας, αυτό ικανοποιώντας το θρασύ εγωισμό μας, φτάνει.
Όταν λέμε το “ο αναμάρτητος το λίθο πρώτος βαλέτω”, μήπως θα έπρεπε πρώτοι να “λιθοβολήσουμε” τον εαυτό μας, βγαίνοντας από το λήθαργο της απυρόβλητης παρουσίας μας, όπως οικτρά πιστεύουμε, κάνοντας την απλή σ εαυτόν ερώτηση, τη ψυχή θα παραδώσω όταν στο κρίσιμο σημείο της κρίσης μας από τον Κύριο θα πρέπει να απολογηθούμε και όχι να δικαιολογηθούμε.
Σε Αυτόν που είναι ο Μόνος που έχει το δικαίωμα στο να δώσει άφεση αμαρτιών.
Η ΝΟΣΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ δεν είναι κάτι που έχει απασχολήσει μόνο κατά τους Χριστιανικούς Χρόνους.
Ο Πρόκλος στο “Εις του Τίμαιο του Πλάτωνος, βιβλίο Ε΄ (συνέχεια), 352,7”
λέγει ότι η μεγαλύτερη νόσος της ψυχής είναι η αμάθεια, η οποία ξεριζώνει και τυφλώνει το όμμα της ψυχής.
Ίσως αν είχαμε τη δυνατότητα του να γνωρίσουμε, να μάθουμε πως είναι να σε βρίσκει το βροντοφθόρο βέλος του θανάτου, έχοντας μια δεύτερη ευκαιρία επαναφοράς στον Επίγειο Παράδεισο, να
αντιλαμβανόμασταν διαφορετικά τη γλυκόδωρη γαλήνη της ζωής, χωρίς τα υλικά στοιχεία της.
Γιατί σημαντικό δεν είναι να χτίζουμε, αλλά το πως χτίζουμε και τη χτίζουμε, στον αέναο χρόνο που μας έχει δοθεί.
Καθώς θα ακολουθούσαμε πραγματικά τις 10 εντολές και δε θα χρειαζόταν να Παραβλέψει τις αμαρτίες μας. Και πόσα να παραβλέψει άλλωστε, όταν υπάρχει κατά εμάς αριθμητικό όριο, σύμφωνα με τι αμαρτήματα έχουμε πράξει. Γιατί κάπως έτσι μάλλον το έχουμε δει. Δηλαδή στο “ου φονεύσεις” με άριστα το 10, παίρνεις 10 και όχι για καλό όπως στο σχολείο.
Στο “ου μοιχεύσεις” 9.
Στο “ου ψευδομαρτυρήσεις, κατά του πλησίον σου, μαρτύριον ψευδή” 8.
Στο “ουκ επιθυμήσεις πάντα όσα τω πλησίον σου εστί” 7.
Άλαλα τα χείλη των ασεβών.
Έχω τη δύναμη να καταθέτω τώρα που υπάρχει για λίγο καιρό αυτή η μεταξύ μας “συνθήκη ειρήνης”, γιατί έτσι σύνηθες τυγχάνει να συμβαίνει τις ημέρες των Χριστουγέννων και του Αγίου Πάσχα, ιδικά εκεί που ο ένας δίνει στον άλλον το Άγιο Φως, και που ίσως αύριο να μη λέμε και καλημέρα, αυτούς τους προβληματισμούς.
“Αγάπα τον πλησίον σου” (κατά εμάς) μπροστά στον Άμβωνα και μόλις περάσουν οι μέρες αυτές, έξω από αυτών μαχαίρωσε τον. Ελεύθεροι πολιορκημένοι των κεκτημένων αναγκών μας. Αυτό το γνωστό πάντα, εγώ θέλω, εγώ θέλω, εγώ θέλω!
Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΤΑ ΣΩΚΡΑΤΗ (ΠΟΛΙΤΕΙΑ, 484. Β3) αναφέρει κάτι σημαντικό πάνω σε αυτό.
“Φιλόσοφοι είναι όσοι μπορούν να πλησιάζουν το παντοτινά αμετάβλητο”, ενώ “δεν διαφέρουν από τυφλούς όσοι δεν έχουν πραγματικά γνώση της ουσίας κάθε πράγματος”.
Αν θυμάμαι καλά ο Ιησούς Χριστός εκτός από τη Βασιλεία των Ουρανών δεν μας έταξε κάτι.
Μίλησε για το σεβασμό, την αγάπη, την ευγενή άμυλα, την αυτοκάθαρση μέσο της Θείας Κοινωνίας, τη Μετάνοια, την Εξομολόγηση, τον αγώνα για να παραμείνουμε αλώβητη και ανεπηρέαστη από τις κακές επιρροές.
Κι εμείς. Εγώ θέλω, εγώ θέλω, εγώ θέλω!
Θέλουμε τι; Μας ανήκει κάτι;
Δεν έχουμε ίσως καταλάβει κάποια πράγματα.
Ο ολέθριος συνδυασμός της συσσωρευμένης πίεσης, της οργή μας, του κακού εγωισμού μας, διεγείρεται σε τέτοιο σημείο που το επίκεντρο του κόσμου νομίζουμε ότι ήμαστε μόνο εμείς, κάνοντας το μυαλό μας να τρέχει τόσο γρήγορα κατακλυσμένο, εγκλωβισμένο, φυλακισμένο των κακώς κείμενον που οι ίδιοι έχουμε δημιουργήσει, επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο και την αναμενόμενη και βέβαιη θέση που πιστεύουμε ότι έχουμε Δίπλα Του.
Ας ξεκαθαρίσουμε αυτή τη χαοτική κατάσταση.
Τίποτα δεν μας ανήκει, και τίποτα δεν είναι δικό μας.
Φιλοξενούμενοι κι εμείς είμαστε για να διαιωνίσουμε το είδος μας, και να παραμείνει στον πλανήτη αυτό, όπως ο Κύριος με την πλάση των Αδάμ και Εύα όρισε και όλα σοφά εποίησε.
Γι΄ αυτό και είπε: “αυξάνεστε και πληθύνεστε”.
Μόνο απαλλαγμένοι από τα πάθη μας μπορούμε να ακολουθήσουμε το δρόμο Του.
ΚΑΘΑΡΣΗ – ΦΩΤΙΣΜΟΣ – ΘΕΩΣΗ
“ ΓΝΩΘΙ Σ΄ ΑΥΤΩΝ”. Η ουσία και το νόημα κάθε όντος βρίσκονται ερμητικά κλεισμένα μέσα του. Δια της ερμηνείας του, καλούμαστε να διαπεράσουμε να διανοίξουμε και να φτάσουμε στην κυριότερη και σταθερή αρχή.
Δηλ. να ανακαλύψουμε την φαιά ουσία.
Μια ουσία που άπαξ και τοποθετηθεί ορθώς, θα μπορέσουμε ακριβέστατα το αγαθό που μας ταιριάζει, όπως και το κακό που μας αντιμάχεται, να μας βοηθήσει στο να ακολουθήσουμε το δρόμο της αρετής και όχι της κακίας.
Η Αρετή είναι το κάλλος, η υγεία και η ευεξία της ψυχής. Ενώ η κακία είναι νόσος, το αίσχος και η αδυναμία.
Ο Θεός ποτέ δεν βιάζει την ανθρώπινη συνείδηση μας, απλά μας προσκαλεί στο Οίκο Του, για προσευχή και μετάνοια, όποτε εμείς είμαστε έτοιμοι. Με τη μετάνοια λοιπόν μπορούμε να βοηθήσουμε το Νου μας, να οδηγηθεί προς την ελευθερία.
Γιατί η μετάνοια είναι στάση ζωής. Και κακώς έχει παρεξηγηθεί από πολλούς ως παθητική συναισθηματική εκδήλωση, ενός ανθρώπου “αδύναμου” που πέφτει κλαίγοντας στα γόνατα και ζητάει την “θαυματουργική επέμβαση” Του.
Μετανοώ στα ελληνικά σημαίνει Μετά – Νοώ, μετατοπίζω δηλαδή τα όρια του Νου μου και αλλάζω.
Ως αποσβολωμένοι μάρτυρες δεν χρειαζόμαστε συχωροχάρτια. Εμείς αποφασίζουμε αν θα ενωθούμε με τον Κύριο ή όχι. Το κλειδί είναι η ελεύθερη βούληση μας και κατά πόσο μπορούμε να την χαλιναγωγήσουμε. Έχει πλέον επέλθει τέτοια κρίση στην ψυχική μας ηρεμία και στις αξίες μας, που όταν έρθει η δική μας στιγμή της κρίσεως δε θα προλάβουμε να έρθουμε αντιμέτωποι με τις “αλήθειες” και τα “ψέματα” που κρύβουμε μέσα μας, διότι θα μας έχει ήδη προσπεράσει ο χρόνος. Αυτό ιδικά το καταλαβαίνουμε όλοι όταν τις Ημέρες των Παθών νιώθουμε μέσα στον Οίκο Του, το μεγαλείο της γαλήνης της ψυχής μας ,επειδή ο εγκέφαλος μας βλέπει μέσα στο Χώρο Του, αυτά που δεν μπορούν να δουν τα μάτια μας.
Άνθρωποι με πλήρη συναισθήματα που ζητούμε λύτρωση. Απολωλά πρόβατα που ζούμε μακριά από τη Χάρη Του, ζώντας μόνο το σήμερα και το σκοπό του αυριανού μας σχεδίου πάνω στον πλανήτη Γη και όσα έχουμε σκοπό να πράξουμε σε αυτόν.
Όμως πάντα Έχει μια γωνιά για τον καθένα μας, οποιαδήποτε στιγμή. Και όταν η γλώσσα μας λυθεί, η σκέψη μας ελευθερωθεί, εκείνη τη μοναχική στιγμή έχουμε κερδίσει τη Κάθαρση και είναι η ώρα της Θείας Χάριτος.
“Χαρά έσται εν τω ουρανώ επί ενί αμαρτωλώ μετανοούντι” (Λουκ. 15,7)
Μη λησμονούμε ότι ο Θεός συχώρεσε και το ληστή, και τη πόρνη, και τον τελώνη, τον αρνητή μαθητή του.
Ξέρετε για μένα η υπέρτατη στιγμή, είναι αυτή που σε μια εκκλησιά ερημική σταματάς, μπαίνεις και ανάβεις ένα κερί ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Η παρακάτω διδακτική ιστορία είναι για όλους μας.
“Κάποτε ο Θεός έστειλε τον Άγγελο Του εδώ κάτω στη γη με την εντολή να του φέρει ότι πολυτιμότερο Εύρισκε. Και ο Άγγελος βρέθηκε σε μια μάχη. Πήρε μια σταγόνα αίμα από το στρατιώτη που υπερασπιζόταν την πατρίδα του και την πίστη του και τη μετέφερε στο Θεό Πατέρα.
Και ο Θεός του είπε: “είναι πράγματι πολύτιμο το αίμα που χύνει κανείς υπερασπίζοντας πίστη και πατρίδα. Αλλά δεν είναι αυτό που θέλω”.
Κατόπιν ο Άγγελος κατέβηκε στη γη και πλησίασε έναν τίμιο οικογενειάρχη που έσκαβε σ΄ ένα αμπέλι, για να θρέψει τη φαμίλια του. Πήρε μια σταγόνα από τον ιδρώτα του και την πήγε στο Θεό.
Και ο Κύριος του είπε: “είναι ο ιδρώτας που χύνει κανείς για την οικογένεια του πολύτιμος, αλλά δεν είναι αυτό που θέλω”.
Πολλές φορές επανέλαβε ο Άγγελος Του το ίδιο έργο φέρνοντας από τη γη, ότι πολύτιμο, κατά την γνώμη του, Εύρισκε, χωρίς να ευαρεστήσει το Θεό. Την τελευταία φορά βρέθηκε σε μια έρημο. Πλησίασε έναν βράχο. Βλέπει εκεί έναν ασκητή. Έκλαιγε με λυγμούς. Κατηγορούσε τον εαυτό του. Παίρνει τότε ένα δάκρυ και το μεταφέρει στο Θεό.
Και ευαρεστήθηκε ο Κύριος. Ήταν αυτό που ζητούσε”.
Τα πολύτιμα δάκρυα μας, τα δάκρυα της μετάνοιας μας είναι αυτά που θέλει ο Θεός.
Στο όμορφο νησί μας, στην ενορία μας έχει μοιραστεί σε φυλλάδιο το πρόγραμμα των Ιερών Ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδος και Πάσχα.
• ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΙΩΝ : 7.20 μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου
(Ιωσήφ του Παγκάλου).

• ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ : 7.20 μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου
(10 Παρθένων).

• ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ : 7.20 μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου
(Κασσιανής).

• ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ : 5.00 μ.μ. Άγιο Ευχέλαιο.
7.20 μ.μ. Ακολουθία του Νυμφίου
(του Νιπτήρος).

• ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ : 7.00 π.μ. Θεία Λειτουργία
Μεγάλου Βασιλείου.
7.20 μ.μ. Ακολουθία των Παθών.

• ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ : 7.30 π.μ Ακολουθία των Μεγάλων Ωρών.
4.00 μ.μ. Μέγας Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως.
7.00 μ.μ. Ακολουθία του Επιτάφιου Θρήνου.
9.30 μ.μ. Έξοδος και περιφορά του Ιερού Επιταφίου.

• ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ: 7.00 πμ. Εσπερινός και Θεία Λειτουργία
Μεγάλου Βασιλείου.
11.00 μ.μ. Όρθος του Πάσχα

12.00 μεσον. Ακολουθία της Αναστάσεως
και Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία.

• ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ: 7.00 μ.μ. Εσπερινός της ΑΓΑΠΗΣ.
Το μικρό νησί μας, σας περιμένει όλους να για γνωρίσετε μια γαλήνια μοναδική εμπειρία αυτές τις Άγιες ημέρες και όχι μόνο.
Και μη ξεχνάτε...................
Μας Θέλει Όλους Εκεί
στον Οίκο Του όπου κι αν βρισκόμαστε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου